The Virtual Business Administration and Management Skills Diploma is a course for executives like you, who require flexibility in schedules to follow specialization courses and who are looking to develop their knowledge and skills. Get ready to assume a role of leadership in your organization.

SCHEDULES

STARTING

 

INVESTMENT

WEEKLY 8 classroom months
Adobe connect sessions Monday and Wednesday from 7:45 pm to 9:15 p.m.
27 Sep 2017
S/.11000    

POSITION IN RANKINGS

# 71 in the world and # 1 in Peru in Executive Education Open, Financial Times 2017.

See Rankings

AIMED AT

  • Professionals with little time to adjust to a classroom program.
  • Executives looking to improve their managerial skills.

OBJECTIVES

  • Enhance your planning skills, organization and resources control.
  • Managing your skills to effective decision making
  • Improve your ability to work in teams and guide through change.

PROFESSORS AND METHOD

Our methodology is based on synchronized sessions with teachers and other students, and unsynchronized sessions to analyze case studies, discussion forums, etc. You can work with flexible hours and locations, with the same quality as classroom courses. Interactive tools allow you to participate in debates, forums and case studies.

FINANCING

Directly with CENTRUM Católica and without interests.

Learn more about financing>

These are the advantages of taking theVirtual Business Administration and Management Skills Diploma:

  • You will receive a strong academic and practical training, which will improve your knowledge in strategic management.
  • You will have the backing of a top school in Latin America and the only one in Peru with academic Triple Crown.
  • You will be guided by national and international educators of high academic level, proven business experience and great personal qualities.
  • The most modern and comprehensive curricular structure ensures the level of depth you require.
  • You will improve your networking by belonging to this community that brings together the best professionals.
  • After successfully completing your program, you will get a certificate issued by CENTRUM Católica.
  • You’ll have an email account, access to the Virtual Campus and complementary course material.

The Virtual Business Administration and Management Skills Diploma its curricular structure is comprised of three modules, with courses that will enhance your ability to achieve balance between assuming the responsibilities of a group and teamwork. You must successfully complete these courses to pass the program.

CENTRUM Católica may make changes in the curricula, or sequence of courses or teachers, according to its policy of continuous improvement. Failure to comply with the required quorum Catholic CENTRUM reserves the right to postpone the start of courses and programs.




  • TERM I

    • Interpersonal Communication and High Impact Presentations – CENTRUM Católica(24 horas)

      El curso brinda los principios de la comunicación, con los que el participante estará en capacidad de aplicar diversas herramientas que le permitan mejorar su expresión

    • General Administration – Certificate Program(18 horas)

      El curso se enfocará en obtener destrezas que ayuden al alumno a dirigir una empresa exitosamente en base al desarrollo de estrategias que le permitan enfrentarse al mundo cambiante de hoy y conseguir los objetivos de la misma.

      El curso busca contribuir en la comprensión y manejo de las teorías, procesos y conceptos necesarios para realizar una gestión exitosa de la organización así como, se brindarán las herramientas necesarias para que pueda lograr un manejo más eficiente de los recursos y se revisarán las posibles soluciones ante situaciones difíciles en la vida práctica de la gerencia. Y todo ello se trabajará en torno a la pregunta: ¿Cómo formular y desarrollar la visión de una organización?, ¿Cuáles son las principales funciones de un gerente integral hoy en día? ¿Qué procesos generan valor dentro de una organización? Entre otras relacionadas al tema de la gerencia.

    • Self-knowledge(24 horas)

      El curso permite conocer cómo funcionan las emociones, apreciar las distintas personalidades y cómo estás influyen en cómo manejamos los conflictos.

      Nos permite mejorar nuestras habilidades en el manejo de las emociones e identificar la utilidad de estas competencias tanto al ámbito personal como laboral con la finalidad de enfrentarse exitosamente en la vida y ser capaces de liderar en diversos contextos.

  • TERM II

    • Marketing for Non-Specialists(24 horas)

      El curso está focalizado en el desarrollo de competencias para la identificación de problemas, toma de decisiones de marketing y desarrollo de propuestas de solución efectivas para la satisfacción plena del consumidor, considerando herramientas que definen qué consumidores atender, cómo diseñar bienes y servicios para ellos, qué precios proponerles, qué canales de distribución emplear y cuál es la mejor manera de comunicarse con ellos.

    • Coaching and Mentoring(24 horas)

      El curso permite comprender las bases conceptuales e instrumentales del coaching, mentoring y feedback a fin de considerarlos como estrategias valiosas en el desarrollo de las personas al interior de la organización para ayudar a los colaboradores, a potenciar su rendimiento y conseguir mejores resultados para la empresa, así como hacer más efectiva la dirección de los equipos de trabajo.

    • Leadership(24 horas)

      El curso se enfoca en comprender los conceptos principales relacionados con el liderazgo con el fin de desarrollar habilidades y destrezas esenciales para facilitar un liderazgo eficiente y eficaz. Asimismo, ayudará a reflexionar sobre los atributos que debe aplicar el líder para lograr objetivos que se traza la organización a través del compromiso y alineamiento de sus seguidores.

  • TERM III

    • Finance for Non-Specialists – Certificate Program(24 horas)

      La función financiera se ocupa de la conservación y la creación de riqueza. El curso busca proporcionar al participante las herramientas y el conjunto de conocimientos necesarios que le van a permitir participar activamente en la toma de decisiones empresariales que se encuentren vinculadas con la función financiera.

    • Strategic Management – Certificate Program(24 horas)

      El proceso estratégico requiere de una análisis inicial muy detallado para contar con la auditoría externa del entorno y la auditoría interna de la organización, así como el análisis del sector industrial y de los competidores para que con esos insumos y usando dicho proceso intuitivo pueda escoger las estrategias externas e internas que se deben implementar para alcanzar los objetivos de largo plazo que nos conducen a la visión establecida.

The process of admission to the Virtual Business Administration and Management Skills Diploma is open throughout the year. Your application is processed in about two weeks, provided you fulfill all documents requested by the Office of Admissions.

Requirements

  • One or more years of experience in executive or corporate positions.

Documents needed to register

  • Complete the registration form: Start Registration
  • Simple copy of the National Identity Document – DNI (both sides), or Foreigner’s Card or Passport, in the case of foreign applicants.
  • Currículum Vite (not documented) and a scanned photo (passport size, resolution not less than 300 dpi, suit and tie, white backing).Download
  • Copy of Degree (Optional). In the case you do not render the degree you will go through and interview.

Documents required for application

Conditions

Documents reception

Send your documents or request more information:

Daniel Purizaca
Telephone: (511) 626-7145 / 999-628-114
E-mail: purizaca.dl@pucp.pe

Mariella Salazar
Telephone: (511) 626-7129 / 993-296-983
E-mail: msalazarc@pucp.pe

Luz Marina García Solís
Telephone: (511) 626 7112 / 996-575-031
E-mail: lmgarcias@pucp.pe

Achieving studies CENTRUM Católica Graduate Business School is a very important personal decision that involves evaluating, known and accepted, among others, academic, economic, administrative and disciplinary conditions to be met throughout their period of studies, the degree of commitment and dedication necessary to successfully complete this great professional project. That is why, it is necessary to know the content of the following standards as well as take into account its importance, before starting the admission process. With the start of the admissions process, you acknowledge and accept this STANDARD, and that from that moment can not be alleged ignorance of it.

DIRECTOR OF THE PROGRAM

Waldemar Alegría

Ma?ster en Ingenieri?a de Software, Universidad Polite?cnica de Madrid, Espan?a. Segunda especializacio?n en Ingenieri?a de Sistemas, Universidad de Lima, Peru?. Bachiller en Ciencias Mari?timas, Escuela Naval del Peru?. Posee adema?s cursos de especializacio?n en Recursos Humanos y Administracio?n en el Peru?.
Sigue leyendo>